Miért nem fejlődik a vállalkozásod?

Nehézség a vállalkozásban

A vállalkozás áldás és átok.

A több mint 15 éves vállalkozói tapasztalattal a hátam mögött, bátran elmondhatom, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor szárnyal és boldog vagy.

És lesznek olyanok is, amikor úgy érzed, hogy minden probléma a nyakadba szakad. Nem tudsz előre lépni, akárhogy próbálkozol. Úgy érezheted magad, mint egy ketrecbe zárt tigris.

Ez mindannyiunkkal megtörtént már.

De tudod mit?

Egy vállalkozónak még mindig messze több lehetősége van, mint egy alkalmazottnak. Ezért mutatom meg, hogy mit csinálj.

A vállalkozás üzemanyaga

Minden vállalkozásban a legsúlyosabb probléma, a pénz hiánya.

A pénz az üzemanyag, ami működteti. Ami még fontosabb, a pénz a legtöbb problémát megoldja.

Ha a vállalkozásod nem fejlődik, annak pénzügyi okai vannak.

Mondhatod, hogy nem találok alkalmazottakat.

Mondhatod, hogy a reklám nem működik.

Mondhatsz bármit, de a fő probléma ezek mögött a pénz.

Nincs elég bevételed, ezért nem tudod megoldani ezeket a problémákat.

Nem számít mennyi az árbevételed, vagy a profitod, ez pénzügyi probléma.

Itt a konkrét példa:

A múltkor Kálmán panaszkodott, hogy nem talál megfelelő embereket a munkára. (Kálmán szokta rendben tartani a kertünket)

Azt mondta, hogy az emberek túl sokat kérnek.

Egy napi kerti munkára egy ember azt mondja, hogy 18 000 ft-ot kér, különben elmegy külföldre dolgozni.

Miért nem terheli rá az ügyfélre?

Azért, mert nem fizetik ki neki, és ez logikus is. Hiszen egy ember, 20 000 Ft-ot is nehezen dolgozik le egy nap alatt, és itt még benne vannak a járulékok is, amiket Kálmán fizet utánuk.

Kálmánnak nem az emberekkel van a problémája.

Neki pénzügyi problémája van.

Nem tud eleget fizetni. Ha eleget tudna, sorban állnának nála az emberek.

Kálmán esetére, ezért egyszerű a megoldás.

És jó esély van rá, hogy jelenleg bármilyen nehézséggel küzd a vállalkozásod, sok-sok pénzzel orvosolni tudnád, és itt jutunk el a következő pontig.

Hogyan szerezz elég pénzt?

Így szerezz pénzt a vállalkozásodba

Nézzük meg melyik terület hoz pénzt a vállalkozásodba.

Az alkalmazottak költségesek, az viszi a pénzt. A termelés költséges. A minőség ellenőrzés és a közönség kapcsolat is.

Akkor mi hoz pénzt??

Az egyetlen terület a marketing.

Vagyis az erőfeszítésedből ez legyen az első.

Próbáld ki most, hogy mennyi időt töltesz bizonyos tevékenységekkel.

Ha nem a marketing a legtöbb, akkor elpazarlod a cég bevételét.

Ha a marketingesed csinálja, de nem növekednek folyamatosan a bevételeid, akkor baj van vele.

A lényeg.

Sok helyről szerezhetsz pénzt. A bankból, a rokonoktól, befektetőktől, de a legjobb módja az, ha az ügyfeleidtől szerzel.

Ez nagyon könnyű, és nagyon gyors folyamat.

Itt jelentkezhetsz egy ingyenes előadásra, ahol pontosan elmagyarázom, hogy én mit csinálok azért, hogy toronymagas legyen a bevétel, és a vállalkozásaim szárnyaljanak.

A bevétel felhasználása

Attól függ, hogy szárnyalni fogsz-e vagy sem, hogy mit csinálsz a bevétellel.

Egyszerűen fogalmazva:

A pénzen még több pénzt vehetsz.

Ne keverd ezt össze a pénzteremtéshez pénz kell dologgal.

Igazából nem erről van szó, hanem arról, hogy mire költöd a pénzt.

Itt először sorba kell raknod a dolgokat.

Elsőnek, olyan marketing folyamatokra költs, ami megtérül.

Facebook reklám statisztika minták, az egyik üzletemből Facebook reklám statisztikák, az egyik üzletemből

Ebből látom, hogy az a tevékenység amit éppen végzünk, milyen eredményeket hoz.

Minden egyes alkalommal felírom, ha látok valamit, hogy meglegyen mi is történt pontosan.

Google Analytics megjegyzések az 1ev.hu oldaloról Az 1ev.hu Google Analytics megjegyzései

Nem számít, hogy nem online vezeted ezeket, hanem táblázatokban.

Tudnod kell, mi hozza igazán a pénzt, és mire érdemes költened.

Ha ezzel nem vagy tisztában, a nehezen megszerzett bevételedből, akár tüzet is rakhatnál.

Ezért kritikus, hogy a bevételeidet olyan területen használd fel, ahol megtérül.

Ha nem tudod melyik területek eredményesek, akkor a legelső lépésed, hogy mérhetővé teszed, mert csak így tudod alkalmazni a helyes stratégiát.

A stratégia

A helyes stratégia sablonokból áll.

Ez alatt azt értem, hogy kész megoldásokkal kell rendelkezned, az előforduló helyzetekre.

A legtöbb vállalkozó csak azt nézni, hogyan csinál pénzt, de ezzel pont a rossz sorrendet követi. Azt kellene elsőnek tudnia, hogyan tud kiszállni nyereségesen, ha mégsem úgy alakulna a dolog, ahogy eredetileg tervezte.

Itt egy videó erről:


Vagyis a lényeg az, hogy fel kell készülnöd arra is, hogy mit fogsz tenni, ha mégsem úgy alakulnának a dolgok, ahogy azt tervezted.

Ilyen esetekre is kell lennie egy jó stratégiádnak.

Én erre sablonokat használok, amik mindig működnek, és itt megmutatom pontosan hogyan csinálom.

Az idő

A legtöbb vállalkozó elszúrja az idejét, olyan dolgokra, amik nem lendítik elő az üzletét.

A marketing az első, és sokan máshová fókuszálják az erőfeszítésüket.

Viszont az is igaz, hogy a legtöbb vállalkozó, nem idő alapon adja ki a feladatait, hanem „gyűlölet” alapon.

Vagyis azt lehet mondani, hogy azokat a feladatokat szervezi ki elsőnek, amiket nem szeret csinálni.

Viszont a helyes sorrend ez:

  1. Kiszervezi azokat a feladatokat, amik létszükségletek, de nem ért hozzá.
  2. Kiszervezi az időrabló feladatokat.

Így van.

Minél több idejét viszi el, annál hamarabb szervezi ki.

A kérdés ilyenkor inkább az, hogyan szervezze ki azokat a feladatokat, amikhez nem ért?

Kiszervezés

Itt a fő probléma.

Kiszervezte a feladatot, amihez nem értett. Mégis, hogyan fogja felügyelni?

Az első lépés ehhez, hogy talál egy jó mérőszámot, amivel mérni tudja azt, hogy mennyire eredményes a munka.

Néha ez nem könnyű.

Például ott a webdizájn.

Hogyan méri?

Néha igényel ez némi gondolkozást, mert az, hogy milyen gyorsan készül el a webdizájn egyáltalán nem számít.

De okos dolog lenne mérni a teljesítményt, a korábbi weboldalhoz képest.

Mondjuk új dizájn helyett, minden apró változtatás eredményességét mérnénk.

Ha jobban teljesít a weboldal, akkor mérnénk.

Soha nem szabad egy munkatársat felvenni úgy, hogy nincs egy mérő műszerünk, ami az eredményeit méri.

Nem a munkáját. Az nem számít.

Az eredményeit.

Persze van ebben egy másik csapda is.

Hogyan tanítsuk be, hogy pontosan végezze a munkáját.

Ez nekem is fejfájást okozott nagyon sokáig.

Kellett egy kis idő, mire rájöttem az egyszerű megoldásra, de megvan.

A munkatársak képzése

A munkatársak képzése

A munkatársak képzése nem működik.

Nagyjából 1 hét alatt felejtenek el mindent, amit megtanultak.

Bármikor képezned kell neked vagy egy munkatársnak, már bajban vagy.

Éppen ezért, a helyes módszer az, hogy az első képzés alkalmával írsz egy ellenőrő listát, amiket kipipálhat. Ha kell rajzosan kapja meg.

Például ha szobákat kell takarítania, akkor le van rajzolva a szoba és az, hogy milyen sorrendben kell haladnia, és mit kell megcsinálnia.

Ehhez videókat szoktam adni, ha a dolog összetett.

Ha az alapokat tudja, akkor odateszem valaki mellé, aki már csinálta korábban a dolgot.

Ezzel készen is vagyok.

Ha az illető esetleg elmegy, a probléma az, hogy újra kell képezni valakit, ami időrabló, és lefoglal másokat.

Ezért az egyszerű módszer ez.

Dolgozz és képezz, mer ha jól csinálod, előbb-utóbb már csak felügyelned kell.

Ezen a webináriumon tudod megnézni, hogyan csinálom ezt pontosan.

Viszont van ezen kívül is valami, ami felpörgetheti a vállalkozásod.

Az ismétlődő folyamatok

Automatizálás a vállalkozásban

Lehet, hogy volt már olyan érzésed, hogy azt gondoltad, hogy mi a fenét tudhat ez az ember, hogy olyan jól megy neki.

Amikor megnéztem pár pörgős üzletet, a következőt vettem észre.

Mindig van egy automata ismétlődő rendszer benne.

Például, egy cég hónapról hónapra fizet a takarításért. Vagy hónapról hónapra fizet azért, hogy valaki csinálja a reklámját.

És így tovább.

Ez nagyon jó egy cégnek, és még egy középszerű vezetőből is zsenit csinálhat.

A trükk az, hogy a legtöbb vállalkozásnak, gondjai vannak az eladással. Ez minden cég estében összeomlaszthatja a bevételeket.

A vállalkozás nem fejlődik, és megreked egy bizonyos szinten.

Amikor természetes az, hogy az emberek, vagy más cégek rendszeresen újravásárolnak, ez a probléma csökken.

Más szóval, azért tud növekedni, mert az erőfeszítéseit az új ügyfelek megszerzésére tudja fordítani, miközben automata rendszereket használ, ahogy azt itt megmutatom.

Ezért bármilyen vállalkozásod van, egy olyan termék vagy szolgáltatás, aminél természetes, hogy hónapról-hónapra megveszik, csodákat tehet.

Nem kell újra eladnod, csak új megrendelőket szerezned. A hosszútávú szerződés itt sokat segít, gondolj csak a telefon előfizetésekre.

Tehát ha a vállalkozásod nem fejlődik úgy ahogy szeretnéd, csak menj végig a lépéseken, amiket mutattam. Segíteni fog.

Összefoglalás

A vállalkozásod felpörgethető.

Akkor is, ha most úgy gondolod, hogy nem lehet és az egész egy szopás.

Sok ilyet láttam már, és nem nehéz ezt megoldani.

Új nézőpontokra, és új technikákra van szükséged.

Vannak megoldások és sablonok.

Még akkor is, ha most úgy érzed, hogy egyáltalán nincs lehetőséged előre lépni, vagy hogy nem éri meg az egész.

Ahogy a megfelelő módszert használod, ez változni fog.

Igen, vannak pillanatok, amik nehezek. De garantálhatom, hogy a sikered ezerszeresen kárpótolni fog, minden nehézségért.

Te milyen lépéseket tettél eddig, hogy növekedjen a vállalkozásod? És milyen sikerrel?

Láthatóság: 
Értékelés: 
Átlag: 5 (4 szavazat)