Amit nem tanítanak meg az iskolában

Nagyon érdekes dolog, hogy sok-sok mindent tanítanak meg nekünk az iskolában, de ebből mégis nagyon kevés használható az életben.

A múltkor beszélgettem egy lánnyal, aki főiskolára jár. Amikor elmesélte a tantárgyait, csodálkoztam rajta, hogy a 70%-ának semmi köze sincs ahhoz, amiből diplomázni fog. Átgondoltam többször, utána jártam és tényleg semmi köze sincs hozzá.

Mire jó ez? Hogy kitöltsék, az idejét?

Többek között rájöttem arra is, hogy miért szeretek annyira tanfolyamokra járni. Legutoljára egy elég drága tanfolyamon voltam. Ráadásul át kellett repülnöm érte a világ másik felére, hogy meg tudjam csinálni. De nagyon sokat tanultam belőle, és minden fillérje megérte. Érdekes módon megközelítőleg ezt az összeget fizeted ki egy jobb iskolában is egy évre.

Egy másik ismerősöm, egy pénzügyi főiskoláról elmesélte, hogy az a jó az iskolában, hogy utána bekerülhet egy nagy céghez gyakorlatra és ha jól csinál mindent fel is veszik, és lesz egy jó állása. Ez tényleg jó dolog. De több év pénzügyi főiskola után az elnyert képességnek tényleg annak kell lennie, hogy találtam egy állást??

Szóval van egy alapvető különbség:

A tanfolyamom elnyert képességem, a hazatérésem után egy hónappal már plusz pénzt termelt. Nem is keveset. Nem kellett hozzá állást keresnem. De az sem számítana, ha lenne állásom, mert akkor is meg tudnám keresni ezt a plusz pénzt. De vajon 4 év pénzügyi főiskola után rendben van az, hogy nem tudsz csak úgy pénzt keresni? Vagy hogy akár 5-6 év egyetem után, alacsony a fizetés és nehezen tudsz boldogulni? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a tanfolyamok hatékonyabbak.

Láthatóság: 
Értékelés: 
Átlag: 4.7 (7 szavazat)

Hozzászólások

kis Anna képe

Érdekelne milyen tanfolyamot és hol végeztél? Fél világ? Valami egzotikus hely? :) Amúgy 100%-ban egyetértek veled, a magyar felsőoktatás tanmeneteit az alapján állítják össze hány és milyen szakos tanárnak, profnak kell munkát biztosítani, épp csak a szakmára felejtenek el felkészíteni. :(

kis Anna képe

Hello Gergő!

Lszi írd meg nekem hol akadtál a 3 hónapos plc képzésre + mennyiért! Az e-mail címem: kissa00@mailbox.hu Jól jönne egy biztos kereset amíg/ahelyett hogy koptatom az iskolapadot! Segítségedet előre is köszönöm!

Élve lehet megtudni a legtöbbet az életről.Hogy lehet igazán megismerni a világot? Itt a legjobb példa:
http://www.indavideo.hu/video/A_leghosszabb_seta

Gergő képe

Góóól!!

Nővérem a jogra járt 2 évig! Nem ment neki (utálta egész konkrétan).
Közreműködésemmell sikerült átjelentkeznie az építészetre!
Mondanom se kell hogy semmivel sem volt jobb választás! A lényeg az, hogy mind a jogon mind az építészeten tanulni kellett pl. közgázt is amit nem értettünk! Ha van külön olyan szak hogy közgzdaságtan, akkor pl építészek gépészek minek tanulnak róla? Mert hogy felületesen tanulnak róla az ok! De sajnos nem felületesen vették! Az építészeten pl.: jog is volt ugyanúgy! Baromság az egész! Én még csak 20 éves vagyok, jelentkeztem fősulira, de nem vettek fel (10 pont híjján) most kerestem a lehetőségeket és mitad isten találtam is: PLC programozó OKJ-s tanfolyam 3 hónapos felnőttképzés és ha sikerül elvégezni akkor a munkahely biztos! Miért mert ritka az ilyen szakember és ráadásul keresett is! De mindegy is a lényeg a lényeg Én egyetértek Péterrel!!

Veronika képe

Sziasztok!
Teljesen véletlenül kerültem ide, erre a site-ra, és itt ragadtam a blog környékén. Érdekes.... nagyon sok olyan mondat hangzott itt el Tőletek, ami valóban érdekes, de azért meg is lepődtem kicsit. Nem vagyok egy blog-bajnok ( azt hiszem ez az első blogolós hozzáászólásom :) ), de most azért elmondok pár szót. Itt most azon megy a vita önmagunkban, hogy miért nem szorítkozunk csak a szakirányú tárgyakra például egy egyetemi, főiskolai képzésben... csak egy egészen apró kérdés: mit szólnátok hozzá, ha teszem azt egy vérprofi ügyvédnek fogalma sem lenne arról, hogy mik azok a molekulák, vagy a sebészed, akinek a kése alá fekszel, nem tudná eldönteni , hogy Boticellit nézzük-e vagy inkább Bocellit??? Azért az sem utolsó dolog, ha egy informatikus tisztában van a számvitel dolgaival is, ne kelljen már mindent elhinnie, amit a könyvelője esetleg lustaságból, vagy nemtörődömségből vét el, igenis tudjon a saját érdekében állást foglalni.... ehhez azonban széles körben szükséges a tájékozottság, és nem hanyagolható el a műveltség sem.
És nem mellékes megjegyzésként de a végére hagytam: örülök, hogy olvastam a hozzászólásokat, sőt, a kíváncsiságomból kiindulva a tesztet is kitöltöttem, és nagyon-nagyon várom az értékelést. :)
További szép estét kívánok Minden kedves Olvasónak!
Veronika

Kriszta képe

Sziasztok! Akkor jöttem rá, hogy milyen fontos az általános műveltség, amikor az első férjem barátaival nem tudtam miről beszélgetni, mert nem értettem, hogy miről beszélnek. Nagy égés volt. Nem lenne jó, ha az egyetemek, főiskolák csak sznobokat és szakbarbárokat képeznének.

Zoltán képe

Sziasztok!
Az itt leírtakkal messzemenően egyetértek, és a hozzászólók nagy része is megerősít ebben, ez sajnos szó szerint igaz. Azért írtam, hogy sajnos, mert gyakorlatilag mindenünk (az országunk, a privát vagyonunk, az öntudatunk, és még sorolhatnám), sokkal jobban állhatna minden tekintetben, ha az iskolák másképpen tanítanák meg az életre az embereket. Azt, hogy mi az a másképpen, nagy szívfájdalmam, de nem tudom megmondani. Csak érzem belül, hogy iszonyú módon ellentmond az élettel az, amit az iskolában tanultunk. A világ szinte másodpercenként változik, és talán a legnagyobb hiánya az oktatási rendszerünknek az, hogy arra nem tanított meg senki, hogyan vegyük ezt észre, és miként reagáljunk rá. Minden tiszteletem a Péteré. Azért, mert észrevette, valamint felvállalta, hogy felhívja rá a figyelmünket, és segíteni is akar a boldogulásunkban, ebben a szokatlan világban. Bízom benne, és szeretném megtanulni azt, amit tanítani akar!

Béla képe

Üdv,én az élet iskolájának padját koptatom,idestova 32-éve.
Nincs még középfokú végzettségem sem(azért van egy jogsim),így tárgyi tudástól nem elhomályosult elmével olvasom az oldalon található írásokat.
Viszont élettapasztalat terén eléggé ott vagyok a szeren,így bátran mondhatom hogy nem elég a tudás,kell némi szerencse(jó időben,jó helyen),hogy az ember tudjon érvényesülni.Én természetesen hiszek a tudásban és fejlődésben,de eddig még nem sikerült helyzetbe hoznom magam,hogy szerény képességeim kamatoztassam.
Képességeimhez mérten méltatlan munkakörben,és körülmények között dolgozom, de a reményt nem adtam fel.Remélem most jó időben,és jó helyen vagyok...

Kriszta képe

Sziasztok! Talán mindenkinek egy kicsit igaza van! Igaz,hogy szükség van egy általános, minden területről a lényegesebb tudnivalókat átadó műveltségre. Hiszen azon túl,hogy tényleg sok beszélgetés alapjául szolgáló információkhoz jutsz, egyben gondolkodásra is ösztönöz,kitágítja a világodat.Viszont! Az is igaz,hogy az oktatás ma eléggé hanyatlik,egy csomó sűrített badarságot nyomnak le a torkunkon, a lexikális tudásunk egyre gyatrább,a gyakorlati érzékünk elsorvad.Most végeztem a kertészetin, ahol elviekben arra oktattak, hogy sikeres, önállóan boldogulni tudó vállalkozó legyek. Tök jó, jelzem, eddig senki nem figyelt még fel a frissen polírozott, diplomás eszemre.Sajna,a növényekről amit tudok, annak nagy részét saját szorgalomból szereztem,viszont én is tanultam jogot!!Summa summarum:ha lenne könyvelőm, közepesen kellene magát megerőltetnie,hogy átvágjon,felismerem a levendulát, de azt már ne kérdezze senki,hogy a szerencsétlen bangita mitől száradt el! Vagyis a való világot ezután kell(ene) még elsajátítani.Pazarlás??

Krisztián képe

Ma kerültem az oldalra.
Olvasom a hsz-et és nagyon jók úgy gondolom.
Valaki azt mondta, hogy szerinte mindenkinek egy kicsit igaza van.
Annyival egészíteném ki a véleményem szerint, hogy mindenkinek 100%-ig igaza van. Mindenki másképpen látja és mindenki másképpen áll a dolgokhoz, ezért mindenkinek egyéni az igazságérzete.

Az én véleményem az, hogy a jelenlegi oktatás elsődleges célja, hogy ne kerüljenek ki az iskolából tanult emberek, mert az veszélyt jelent a társadalmat irányításuk alatt tartani akaró kis csoportnak.
Az is tényszerű, hogy a műveltségből megélni nem lehet. Pedig az ember alaptermészeténél fogva egy kreatív és művészi lény. Már csak abból is kiindulva, hogy emberként van tudatunk, ami alkot. Minden emberi alkotás egy művészet, legyen szó akármiről.
De ezt nem fizetik meg sokszor.

Tehát az iskolai tanulmány az az alapszintű tanulmányok után, mint írás olvasás számolás mind csak bla bla. A tudat tágításának és a kreativitásnak a visszafolytása. Elég egyértelmű, ha arra gondolunk, hogy miért unatkoznak az iskolában a gyerekek, a tanulók.
Bár magamból indulok ki, de eből kifolyólag sokmindent is tapasztaltam ezek mellett.

Csak kicsit át kéne reformálni. Ennyi az egész!

Ernesztína képe

Üdvözletem!
Részemről csak annyit szeretnék hozzászólni az elhangzottakhoz, hogy nagyon örülök annak, hogy végre lehetőségem nyílt egy olyan személy oldalára akadnom, aki hiteles, és akinél az általam is kedvelt Kiyosaki könyvek elméleteinek alapjait is megtalálom. Azt, hogy a jelenlegi oktatási rendszer nem a jelen életre készít fel, nekem is a saját bőrömön kellett megtapasztalnom, hiszen ügyesen belekerültem Én is a mókuskerék csapdába (sulik - diploma- jó állás – karrier - jobb fizetés - hitelek - …?? hol a vége mindennek??..)
A tesztet már kitöltöttem és jelenleg kíváncsian várom, hogy hogyan tudom az életemben hasznosítani az itt, kapott támogatást és tanácsokat.
Köszönet a lehetőségért :-)

Gabriella képe

Teljesen egyet értek az elmondottakkal ...
Miért kell 4 évig járni egy főiskolára, megtanulni egy csomó olyan dolgot, mely alapvetően az élethez teljesen haszontalan információ ... Egy friss diplomás ember szakismerete majdhogynem nulla, mert nem azt tanulta az eltelt években, amire a majdani munkájához szüksége lesz. Elméletben tudni valamit nem ugyan az, mintha gyakorlatban tudja az ember. Már ez is egy olyan ellentmondás, amely meglehetősen rossz fényt vet a felsőoktatási intézményeink tanmenetére. A másik fogós kérdés, amelyet felvet ez a dolog ... Gyakorlott munkatársakat keresnek. Nade könyörgöm ... Honnan legyen gyakorlatom, ha nem találok egy helyet, ahol gyakorolhatok ... Mivel gyakorolnom kell, hiszen az elmúlt 4 évemet nem azzal töltöttem, hogy megtanuljam a szakmámat, hanem bolondságokkal. Csak én vagyok ennyire elhomályosult vagy ez tényleg egy marharépaság?!
Még egy észrevétel. Mindenki ki van akadva, hogy Magyarország szegény. Hogyne lenne szegény?! Az embereket nem tanítják meg bánni a pénzzel!!! A legfonotosabb az lenne, hogy már középiskolában az ember kapjon egy bizonyos szintű gazdasági képzést! Hogy tanulja meg az ember vezetni a saját bevételeit kiadásait. Rockefeller 16 éves korától (úgy emlékszem) dolgozott és azonnal vezette a bevételeit-kiadásat. Sőt! Bevételeinek 10%át mindig adományként továbbadta jótékony célzattal. Az ember így tudja megtanulni, hogy addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér.
Mi magyarok be vagyunk gyepesedve abba a gondolatba, hogy legyen egy jó állásunk, amihez ragaszkodunk foggal-körömmel. Holott már az én generációm (80-ban születtem) nem tudja, hogy mit jelent 30 évet ledolgozni egy munkahelyen. Bár megmondom őszintén nem is tudom képes lennék e ennyi időt egy helyen eltölteni.
Lényeg a lényeg. Jó az oldal érdemes megfogadni a tanácsokat. Üdv mindenkinek. És bocsánat a paprikás hangvételért ... :)

ferenc képe

Sziasztok!
Nézőpontom szerint igen sok badarságot is sikerült leírni.
Azért tanulnak a felsőoktatásba ennyi \"felesleges\" dolgot, mert az nem egy szakképzés, nem egy egyszerű szakma, régen akinek volt diplomája az tartozott az értelmiségiek közé, nem azért mert kitanult egy szakmát, arra ott voltak a szakmunkások, azért lett értelmiségi, mert mindenbe belekóstolt egy kicsit. A diplomával együtt az emberek kapnak egy képesítést, s az adott szakmához bármi módon kapcsolódó/ szükséges tudást.
Igenis akármilyen mérnök/jogász/építész tudja, hogy hogyan működik a pénz világa(csúnyán leegyszerűsítve ezért tanulnak közgázt).
(szakközépbe jártam és nem tudom Ti hol tanultatok, de én már ott is tanultam gazdaságtant/jogi alapismereteket/közgazdaságtant)
Vannak olyan iskolák, ahol a képzés jó, a tanárok tényleg azt tanítják amire szüksége lehet az embernek. Nem elég egy ilyen intézménybe bejárni, főleg nem felsőoktatásban, ott már részt kell venni diákköri konferenciákon, nemzetközi versenyeken, pályázatokon, éppen azért, hogy az adott szakmával ismerkedjen az ember.
Ne várjon el úgy senki tudást, hogy nem tesz érte, nem lesz gyakorlati tudásom, ha \"csak\" előadásokra járok és otthon tanulok.
Nem megvalósítható a kellő szakmai tapasztalat átadása!!
U.i.: teszt kitöltve várom az értékelést!
Köszönöm

Borisz képe

Bélának és mindazoknak üzenem, akik úgy érzik, képzettségükhöz, végzettségükhöz méltatlan munkából kell - úgymond - tengődniük, hogy ez a tanfolyam véleményem szerint, melyet több mint harminc év üzleti életben eltöltött tapasztalatom támaszt alá, csak részben tudja megalapozni a biztos agyagi jövőt. Az egy év elsősorban csak módszereket és nem konkrét munkát ad majd nektek. Ahhoz, hogy már menet közben is legyen kézzel fogható eredmény, a tanultakat rögtön \"aprópénzre\" kellene tudnotok váltani. Nos akit érdekel a dolog, nagyon szívesen állok rendelkezésére. Tudok tanácsokat adni, illetve olyan konkrét lehetőséget, ami anélkül hozhat (akár) nagyon sok pénzt is a konyhára, hogy elmozdulnátok a számítógép elől. Ez egy mérföldkő is lehet az életetekben, hiszen ha nincs energiátok ahhoz, hogy konkrét tevékenységben próbálkozzatok már tanulás közben, akkor eleve kidobott pénz lesz a tanfolyamdíj és abban is biztos vagyok, hogy nagyon rövid időn belül abba fogjátok hagyni azt is.
Az érdeklődő leveleket a borbely53@gmail.com címre várom

Beatrix képe

Sziasztok!
A vitával kapcsolatban eszembe jutott egy történet, amit egy könyvben olvastam:
„Henry Ford nem volt iskolázott, mégis ő volt az egyik legműveltebb ember a világon. Olyan képességeket szerzett arra, hogy a természet és a gazdaság törvényeit kombinálja, nem is beszélve az emberek elméjéről, hogy hatalmas erőre tett szert, amellyel bármilyen anyagi természetű dolgot megszerezhetett.
A második világháború idején Henry Ford beperelte a Chicago Tribune-t becsületsértés miatt. A lap többek között azt állította, hogy Ford iskolázatlan, tudatlan pacifista. Tárgyalás lett a dologból, ahol a Tribune ügyvédei bizonyítani próbálták a lap állítását. Keresztkérdéseknek vetették alá Fordot, így akarták megmutatni, hogy csakugyan tudatlan. A legkülönbözőbb témákról faggatták.
Az egyik kérdés így szólt.
- Hány katonát küldtek a britek, hogy elfojtsák a gyarmatokon kialakuló lázadást
1776-ban?
Ford száraz vigyorral az arcán vetette oda a választ.
- Nem tudom, hogy hányat, de úgy hallottam, jóval többet, mint ahány haza is ment.
A válasz hangos nevetést váltott ki a bírósági alkalmazottak, nézők, esküdtek körében, nevetett még a bosszús ügyvéd is, aki a kérdést feltette.
Jó óra hosszat tartottak a keresztkérdések, s Ford mindvégig tökéletesen nyugodt maradt. Mégis hagyta, hogy az okoskodó ügyvéd addig játszadozzon, amíg meg nem unja. Aztán egy kérdésre, amely különösen ellenszenves és sértő volt, Ford kihúzta magát, és ujját faggatózó ügyvédre szegezte.
- Ha csakugyan válaszolni akarnék az ön ostoba kérdésére, vagy a többire, amelyet eddig feltett, hadd emlékeztessem arra, hogy az íróasztalom fölött van egy sor gomb. Ha a megfelelő gombra teszem az ujjamat, tetszés szerinti ember ugrik, hogy megadja nekem a korrekt választ mindazokra a kérdésekre, amelyeket ön föltett, és számos olyanra is, amelyek megkérdezésére vagy megválaszolására önből hiányzik az intelligencia. Nos, volna szíves elárulni nekem, miért tölteném meg az agyam tömérdek fölösleges részlettel, hogy választ adhassak minden ostoba kérdésre, amikor megfelelő emberekkel vettem körül magam… olyanokkal, akik ellátnak a szükséges tényekkel, amikor hívom őket?
Ford válasza valósággal kiütötte a kérdezőt. Egészen eddig az ügyvéd remekül szórakozott Ford rovására, de ez a válasz elrontotta az örömét.
Egyszer és mindenkorra bebizonyította (mindenki számára, akiben van annyi inteligencia, hogy elfogadja az igazságot), hogy a valódi műveltség az elme fejlesztése; s nem pusztán a tudás gyűjtése és osztályozása.”

ákos képe

Hello!

Kedves Beatrix!

Légyszíves add meg ennek a könyvnek a címét! Kíváncsi vagyok.

Anikó képe

Jó dolgokat írtak
Veronika szerint: 2009. augusztus 10. hétfő 22:59-kor

Gabriella szerint: 2009. október 12. hétfő 15:17-kor

leginkább ferenc szerint: 2009. október 12. hétfő 18:17-kor

Én így korosodva azt mondanám, hogy az elméleti tudás gyakorlati tapasztalattal nyeri el értelmét! Egyiknek sincs értelme a másik nélkül!!!
A lányom sem érti mire tudná használni a főiskolás tudását, amíg nem kerül elé egy olyan helyzet, ahol alkalmazni tudja majd. Nekem viszont hatalmas vargabetűk voltak a vállalkozói életemben abból adódóan, hogynem volt kellő jogi, közgazdasági, számviteli, stb. iskolás ismeretem. Kénytelen voltam sok nyomozással, ill. saját káromon megtanulni a helyes lépéseket ...
Ahogy egy-egy könyvben pár mondatból áll össze a fő mondanivaló, úgy ezeken a tanfolyamokon is kapunk egy-egy megoldási lehetőséget, ötletet, ami megkímél a felesleges köröktől - és ennek bizony ára van, pont akkora, amekkora károk árán az oktató megtapaszalta...
Lehet választani: saját tévedések, botorkálások során oldjuk meg az akadályokat, vagy más kárából tanulva, időt, energiát spórolva, de megfizetve a segítséget.

Ha pénzügyek képe

Ákos!

Napoleon Hill: Gondolkozz és Gazdagodj.
Ha kéred, el tudom küldeni csak írj egy mail-t a martong[kukac]hapenzugyek[pont]hu címre

Knight79 képe

:) Az oktatás, csakúgy mint az egészségügy, kissé lemaradott...
Kérdem én, ornitológia egy prog. terv matematikusnak vajon milyen használható pluszt ad. ugyanezen egykori diák friss diplomával kiderül, hogy az életben nem telepített még oprendszert, és csak elméletből ismeri (vázlatrajzok) a számítógép, azaz a bevételi forrásának felépítését.

Ugyanez mondjuk az orvoslásra (szándékosan nem a gyógyítás szót használom) sajnos tüneti kezelést alkalmaznak, holott pl. psychés betegek esetén-külön kiemelném az addiktíveket- az okot kellene feltárni segíteni a páciensnek, hogy meggyógyithassa magát némi kontroll mellett...

Lehet nálunk is célravezetőbb lenne a szakmunkát, mint moduláris képzést tanítani, felsőoktatási szinten meg a "játékszabály" (lásd kreditrendszer) nem teszi lehetővé, hogy a feleslegesnek tűnő infokkal ne stresszeljék a hallgatót :) milyen minőségű tudás lesz úgy a birtokában, ha 3200 oldalból kell 2 hét alatt vizsgáznia? Fog emlékezni rá mondjuk 5 év múlva? :)

attila képe

Sziasztok!
Valójában mindenkivel egyetértek meg nem is. A főiskola valóban a gondolkodásra készít fel. Főleg az eleje. Utána jönnek a szakmai részek. Valójában ez lenne a tanfolyami rész. De valóban nem ér semmit ha még a vége felé se döntötted el mire specializálod magad és nem teszel meg érte mindent. Nem ér semmit ha csak a vizsgákra készülsz fel és utána mész bulizni meg ki tudja hova. De ha kiegészíted a tudásod, kérdezel a tanároktól és nyitott szemmel jársz sokat érhetsz el. Csak ezt nagyon kevesen lépik meg. És ugyanígy egy tanfolyam is sokat érhet meg nem is. Voltam már olyan tanfolyamon ahol semmit se tanultam csak a pénzt dobtam ki. Alap dolgokat mondtak és kész. Gyors volt, olcsó volt semmit se ért. Viszont tényleg vannak jó tanfolyamok is. Amikkel szintén semmire se mész ha nem csinálod. Minden az emberen múlik.

Nem az a kérdés hol tanulsz hanem az, hogy mi az amit tényleg érdemes.

Csabakkina képe

Sziasztok! Nem hiszem, hogy akik hónapokkal ezelőtt szóltak a témához, újra benéznek, van-e új hozzászólás, mégis kikívánkozik belőlem a véleményem, Péter indító cikkjéhez is, meg a kommentekhez is.
Én matematika-fizika szakon végeztem az egyetemen évtizedekkel ezelőtt, és rengeteg minden, elképesztően elvont dolgot meg kellett tanulnunk, de ezt tudtuk, hogy így lesz, azért mentünk oda. Azután sokáig tanítottam középiskolában, és igen gyakran megkérdezték a diákjaim, miért kell nekik matematikát tanulni, hol fogják ők valaha is hasznát látni az életben annak, hogy meg tudnak oldani pl egy logaritmikus vagy egy trigonometrikus egyenletet?
A válasz pedig nagyon egyszerű: közvetlenül a logaritmusra csak kevés embernek lesz szüksége, de annak a képességnek, amit szerzel a matematika- vagy bármi más tantárgy, tudomány tanulása során, bármikor, bármilyen területen hasznát veheted. Az agyunk úgy működik, hogy különféle kapcsolódások alakulnak ki, és bár ezek gyengülnek idővel, ha nem használjuk, de sokkal gyorsabban "életbe lépnek" újra, ha szükség lesz rá, mintha először kell kiépíteni.
Magyarul, ha megtanulsz tanulni, értelmesen olvasni, jegyzetelni, lényeget kiemelni, logikusan gondolkodni, problémát megoldani, hiányzó adatokra következtetni... bárhol hasznát látod. Az agyunkat ugyanúgy edzeni kell, mint az izmainkat. HA egész életedben csak filmeket néztél, az utcán sétáltál, pletykáltál a barátnőiddel, félóráig zselézted a hajadat a tükör előtt, és boltokban flangáltál a legdivatosabb farmer után kutatva, este discóban nézegetted a lányokat...,aztán hirtelen felnőtté váltál, és meg kellene élned valamiből, ne csodálkozz azon, hogy nem megy.
Nem állítom, hogy az oktatási rendszerünk tökéletes, félre ne értse bárki is, messze nem az. De az alapelv igen is jó: nagyon sok mindent meg kell tanulnunk, hogy értékes és "hasznos" (a társadalom és az egyén számára) emberekké váljunk. Nemcsak gyakorlati ismereteket.
Én magam is szervezek tanfolyamokat az utóbbi pár évben, és nem tartom sokra őket, mert az emberek gyorsan, minimális erőfeszítéssel (a közismert "tölcséres" módszerrel) szeretnének felszínes, gyakorlati ismeretek birtokába jutni. Egy tanfolyamon nincs lehetőség és idő szélesebb kitekintést adni más tudományok irányába, hogy el tudd helyezni a tudásodat a megfelelő helyre.
NA persze, ha azt akarod megtanulni, hogy kell egy villanykörtét becsavarni, azt valóban tökéletesen meg lehet tanulni ilyen korlátolt viszonyok között is.
De azt nem hiszem el, hogy széleskörű, értékes, és főleg hosszútávon használható tudást lehet egy pár hónapos tanfolyamon szerezni.

Egy barátom mondta, aki a műszaki egyetemen infromatikát tanul, hogy való igaz, mikor kikerülnek az egyetemről, majdnem semmi konkrét tudásuk nincs az éppen aktuális dolgokról, mégis az ő tudásuk értékesebb, mert ha bejön egy egészen új rendszer, ők képesek lesznek azt is megérteni és megtanulni, míg akik néhány konkrét program vagy eszköz működését ismerték csak meg, ami épp akkor aktuális volt , nagyon gyorsan lemaradnak, vagy óriási erőfeszítéssel tudnak csak lépést tartani.

Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikeredett, de jól esett kiírni magamból.

Judit képe

Én is egyetértek, az iskolák nem azt oktatják, amire szükségünk van az életben. Közgazdászként végeztem egy főiskolán, és fogalmam sincs a pénz működéséről, használatáról. Pénzügyi kultúrát egyáltalán nem oktattak, de sehol máshol sem, a pénzügy szigorlatomon azt kérdezték, hogy milyen mértékben konvertibilis a forint. Ezt kérdezték, ennyit és kész. Viszont tudom hogy kell analitikusan lekönyvelni a bérkifizetést. (vagyis már nem tudom, mert persze néhány nap alatt elfelejtettem azt a könyvelési tételpár számot, amivel ez megtehető.
A tanfolyamokkal is egyetértek, sokkal hatékonyabbak.

Szilvia képe

Az országban olyan sokféle szak létezik, hogy példát szinte bármire ki lehet ragadni, amire csak akarunk.
Saját tapasztalatból azt mondom, hogy azok a tárgyak, amelyeket nekem tanítottak az egyetemen, mindegyik fontos volt: egy részük alapozó tárgy, ezeket le kell nyelni, hogy értsd a szakmai tárgyakat, a szakmai tárgyak meg mind fontosak, hiszen egy végzettséggel többféle alterületen is el lehet helyezkedni, és nem csak egyféle pozícióban. Bizonyos szintű közgazdaságtan meg mindenkinek kell szerintem.
Amit viszont valóban nem tanítanak meg sajnos az egyetemen az az, hogy a megszerzett szakmai tudásoddal hogyan keress pénzt. Gyakorlatilag kizárólag az alkalmazotti pozícióra készítenek fel, ami szerintem a legnagyobb baj a magyar oktatással.